تاکید مخبر بر توسعه بین‌المللی کسب‌وکارهای اینترنتی-راهبرد معاصر
تصویب ۵ پیشنهاد برای اصلاح مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور دیدار سفیر جانباز ایران در لبنان با رهبر انقلاب + عکس پزشکیان در جلسه هیئت دولت: اجازه نمی‌دهیم در حریم جنگل‌ها کارخانه‌سازی شود سازوکار کمیسیون تلفیق برای تادیه بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی مشاور سیاسی رئیس‌جمهور منصوب شد + جزئیات وزیر دفاع بر استمرار پشتیبانی ایران از محور مقاومت تاکید کرد استاندار گلستان انتخاب شد مسعود امامی یگانه استاندار اردبیل شد پزشکیان: من در خانه لباس گرم می‌پوشم؛ مردم هم همین کار را کنند امیر نصیرزاده: از هر لحاظ آماده پشتیبانی از سوریه هستیم معاون رئیس‌جمهور: نمی‌توانیم در تهران بنشینیم و برای تمام پهنه سرزمینی ایران نسخه واحد تجویز کنیم دستور رئیس جمهور درباره تسریع در ساخت کریدور ریلی رشت- آستارا وزیر دفاع وارد سوریه شد انتصاب محمود امانی طهرانی به سمت دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش ابوذر کوثری مدیرکل سیاسی وزارت کشور شد

تاکید مخبر بر توسعه بین‌المللی کسب‌وکارهای اینترنتی

مدیرعامل و بنیان‌گذار یک پیام‌رسان ایرانی گفت: معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که با حضور کسب‌وکارهای اینترنتی برگزار شد، به جدی‌گرفتن مسئله صادرات و برنامه‌ریزی برای توسعه بین‌المللی کسب‌وکارهای اینترنتی تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 10
کد خبر: ۱۸۸۵۳۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ در جلسه ۳ ساعته‌ای که با حضور «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و معاونان وی برگزار شد، از صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی دعوت شد تا به شرح مشکلات و طرح پیشنهادهای خود بپردازند.

در این جلسه که با حضور ۱۸ نفر از مدیران و فعالان کسب‌وکارهای بزرگ دیجیتال در کشور برگزار شد، «رضا باقری اصل» دبیر شورای‌عالی فضای مجازی و مدیران سکوهای اینترنتی و فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای دیجیتالی حضور داشتند.

«مهدی انجیدنی» مدیرعامل و بنیان‌گذار پیام‌رسان گپ در گفتگو با خبرنگار ایرنا درباره این جلسه گفت: این جلسه با موضوع اقتصاد دیجیتال، برای دریافت نظرات و پیشنهادهای شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و پلتفرم‌های بزرگ کشور برگزار شد. در این جلسه پیرو صحبت‌هایی که در جلسه‌ با حضور رئیس‌جمهور مطرح شده بود، چند نکته را اعلام کرد.

وی تأکید کرد: در ابتدا در خصوص تاریخچه شرکت و صادرات بازی‌های رایانه‌ای به کشورهای دیگر و فرصت‌هایی که در این حوزه برای رشد اقتصاد دیجیتال وجود دارد صحبت کردم. اقدامات صورت‌گرفته در حوزه صادرات بازی‌های رایانه‌ای و فناوری‌های تولید شده در کشور را نیز برای‌شان تشریح و اعلام کردم زمانی که قصد داریم وارد چرخه عملیاتی صادرات این محصولات شویم، مشکلات و موانع عملاً سیاسی سر راه ما قرار می‌گیرد که فرایندها را کندی مواجه می‌کند.

انجیدنی تصریح کرد: ایران در حوزه فناوری در سطح مطلوبی قرار دارد و از سوی کشورهای دیگر با اقبال خوبی مواجه شده؛ به همین دلیل نیاز است که دولت همراهی بیشتری در برخی زمینه‌ها داشته باشد. گاهی اوقات شرکت‌ها در سفر به کشورهای دیگر نمی‌توانند با مسئولین در سطح وزیر ارتباط بگیرند و فعالیت خود را شرح دهند؛ اما کافی است برخی مدیران کسب‌وکارها بتوانند در کنار هیات دیپلماتیک و اقتصادی ایران در سفر به کشورهای دیگر همراه شوند و دیدارهای کاربردی انجام دهند تا مسیر صادرات تسریع شود.

وی تأکید کرد: معاون رئیس‌جمهور در این جلسه تأکید کرد که کسب‌وکارهای ایرانی باید مسئله صادرات را جدی بگیرند، بازار آن‌ها محدود به بازار ایران نباشد و روی توسعه بین‌المللی برنامه‌ریزی کنند. در پایان به موضوعی اشاره کردم که از دید خودم در چند سال اخیر مغفول واقع شده که می‌تواند یک بازار طلایی و انحصاری را شکل دهد. در کشورهای دیگر شیعیان بسیاری حضور دارند و زندگی می‌کنند و می‌توانند به بخشی از مخاطبین کسب‌وکارهای اینترنتی ایرانی بدل شوند؛ اما متأسفانه تا کنون به آن‌ها توجه ویژه‌ای نشده است.

انجیدنی تصریح کرد: بین تمام این شیعیان ساکن در کشورهای دیگر، ایران عملاً قوی‌ترین استارتاپ‌ها و شرکت‌های حوزه فناوری را دارد. رقبای اروپایی نیز خیلی به سمت این بازار حرکت نکرده‌اند و همین مسئله بازار شیعیان را ارزشمند می‌کنند و انواع کسب‌وکارهایی که در این حوزه داریم می‌توانند به بازار کشورهای دیگر نیز ورود کنند چرا که بسیاری از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی از این چالش گلایه دارند که بازار ایران کوچک است و سریع اشباع می‌شود؛ اما اگر نگاه ما بین‌المللی باشد مخصوصاً در جاهایی که رقیب نداریم و عوامل محیطی مشکل‌زا در آنجا وجود ندارد، می‌توانیم بازار کار خود را گسترش دهیم. ازاین‌جهت این بازار بسیار برای ما مناسب است. ضمن اینکه آن‌ها نیز به محصولات ما علاقه و به‌واسطه انزوایی که دارند امیدشان به استارتاپ‌ها و شرکت‌های ایرانی است.

وی افزود: یکی از محورهای پر رنگ در این بازار، مربوط به زیارت است. اکنون استارتاپی را نداریم تا بتواند به افراد شیعه‌ای که قصد دارند از کشورهای دیگر مانند هند به یک تور زیارتی بیاید، خدمات ارائه دهند و نقشه راه این مسیر را برای وی ترسیم و عملی کند. از خرید بلیت و سیم‌کارت گرفته تا کارهای مربوط به هتل و تردد. تمام این‌ها را می‌تواند در قالب یک پکیج به این افراد ارائه داد. اگر در این زمینه تمرکز کنیم می‌توانیم به موفقیت برسیم. شاید در بازارهای اروپایی رقابت سخت باشد، اما در این بازار ما تنها هستیم و اتفاقاً تقاضا هم در این زمینه وجود دارد.

وی درباره ارزیابی برگزاری چنین جلساتی گفت: قطعا برگزاری جلسات سطح بالا مانند جلسه‌ای که با رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، دبیر شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات وی داشتیم می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد چرا که عملا حرف‌ها بدون واسطه، جدی و بی‌تعارف زده می‌شود. ضمن اینکه در این جلسات همه افرادی که حضور دارند متخصص این حوزه هستند که با همفکری هم می‌توانند به جمع‌بندی‌های خوبی برسند./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده